Sunday, December 12, 2010

JKLM10

Minggu ini ikut serta Jamboree Basikal Gunung di Kuala Linggi Melaka. Bayar RM50 dapat jersey. Tol RM15.80 pergi-balik. Jam 0515 bertolak dari Bangi ke KUIM, Kuala Linggi. Tiba 0630 solat subuh. 0700 daftar. 0830 peserta dilepaskan. Ketua Menteri mengiringi peserat hingga ke Sungai Baru. Perlumbaan bermula. Jumlah jarak kayuhan 52km untuk tempoh 3 jam 15min kira-kira 50 min di belakang peserta pertama. No. 1 Anuar Manan, No 2 & 3 kawannya (tak kenal) dan No. 4 Shahrum (Awe). Aku dapat no. 120. Laluan lebar, tar dan tanah merah, ada bukit, akar getah dan berlumpur.




Bergambar dengan pelumba negara Anuar Manan dan rakan-rakan.
Kami gilir tarik menarik di hujung perjalanan. Masing-masing dah keletihan.

4 comments:

Mat_Yoe said...

Salam,
tahniah Tuan. dapat no banyak sikit pun takpe sebab pesertanya pun ramai yang hebat-hebat...bila la agaknya dapat join sama masuk bertanding...

abuomar said...

waalaikum mussalam,
terima kasih. sesekali seronok juga main basikal di luar kawasan. kayuh ramai2 kejar mengejar. agak malang hari ni saya jatuh tapi alhamdulillah tak serius. sakit urat dada.

vespaburuk said...

Boleh email GPS track (gdb) pada aku tak ? Atau post kan disini.

abuomar said...

OK, aku e-mailkan. Kau nak yang Bernam Jaya tak? Nanti aku e-mailkan juga.