Wednesday, February 14, 2007

Basikal Gunung

Aku suka main basikal dan berenang. Aku ada basikal gunung dan basikal jalan. Mula aktif berbasikal sejak 2003. Aku pernah kayuh ke puncak genting highland (3X), ke Melaka (2X), ke Kelantan (1X) dll.

Setelah aku beli GPS (beli kat singapore - tak mahal sangat dari beli kat malaysia, tapi kalo ader problem, kene gi singapore balik lah~! huh) aku semakin meminati basikal gunung. Dengan GPS perjalanan menjadi mudah, ketakutan berkurangan (takut sesat~) ya lah, GPS ini menunjukkan kedudukan kita dan juga GPS ini merekodkan segala pergerakan kita (kalo ON lah, kalo OFF or takder BATT, tatau jugak kat maner kiter ader), jadi kalau kita merasakan diri kita tersesat, boleh lah kita mencari jalan pulang dengan berpatah balik berpandukan kepada GPS ini. GPS ini memudahkan, kita juga dapat membantu orang lain dengan memberi rekod yang terdapat dalam GPS kita melalui internet atau TEPON puN BolEH! bagi jer koordinat dier, pandai2 lah dier cari dalam GPS dier.

Makanya ini adalah pertama kali aku mereka blog sendiri dengan beberapa bantuan dari orang yang terdekat, tujuan utama HANYAlah untuk berkongsi pengalaman, pengetahuan, gambar, kenangan, mendapat maklum balas dari segi pengalaman, pengetahuan, gambar, kenangan (cam ulang balik jerk? takper la.. msg sampaikan????) Jadinya kalau ada salah dan silap, harap dimaafkan dan tegur la sikit-sikit maner2 yang tak best.

3 comments:

Anonymous said...

oooh.. ok la nih.. explore lagik cara2 nak cantikkan blog nih.. tambah kan lagik info2.. tuh jer la kot..

Anonymous said...

Kalo beli folding bike dari singapore ke malaysia kena tax tak?

Macam ini, saya beli bike itu, pakai sekejap then fold dalam beg. Macam itu kira "used" lar..camne?

abuomar said...

entahlah, boleh cuba. bagus jugak idea tu, tak payah naik bas/keretapi ke sempadan. lepas beli beli kayuh je ke sempadan.

cubalah survey kat msia dulu berapa regenya, nanti bandingkan harga