Sunday, November 14, 2010

PCP Race

Hari ini lumba basikal gunung XC di Taman Cabaran, Putrajaya. Aku masuk kategori veteren (lebih 40 th) dan mula dilepaskan jam 9:12 pagi. Ramai juga dalam kategori ni lebih 50. Yang pro pun ikut serta termasuk beberapa orang putih. Alhamdulillah aku berjaya menamatkannya 3 pusingan dalam tempoh 1 jam 28 min kira-kira 30 min dibelakang juara. Juara ialah Fendi, kedua Pat dan ketiga orang putih. Ketiga2 mereka ini telah memotong aku masa hujung pusingan ke 2.
Agak tinggi juga degup jantung ku dengan purata 149. Masuk pusingan ke 3 aku semakin lemah, sudah banyak menolak.
Inilah basikal fulsus yang digunakan. Walaupun agak berat tapi lebih menyakinkan masa menuruni bukit.

Sabtu - sambil mendaftar XC aku buat recce jejak XC, lepas tu tengok sekejap acara downhill.
Permulaan
Pertengahan
Profil degup jantung semasa kayuh atas trainer.

No comments: